Algemene Voorwaarden

Primary Heath / Primary Nutrition

Algemene voorwaarden Primary Health

Artikel 1 | Toepasselijkheid

1. Primary Nutrition is een handelsnaam van Primary Health. Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op Primary
Health & Primary Nutrition in het vervolg te noemen als “Primary Health”.

2. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle mondelinge en schriftelijke bestaande en toekomstige Overeenkomsten die worden aangegaan tussen Primary Health en klanten. Tenzij Primary Health en de klant voorafgaande aan de totstandkoming van de Overeenkomst schriftelijk anders overeenkomen.


Artikel 2 | Definities

1. Overeenkomst: De Overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.

2. Opdrachtnemer: De Opdrachtnemer is in deze Primary Health, of haar andere handelsnaam Primary Nutrition, Fit op alle fronten

3. Opdrachtgever: Opdrachtgever is in deze de klant als natuurlijk persoon van 18 jaar en ouder welke gebruik maakt van de aangeboden diensten bij Primary Health. De Opdrachtgever garandeert dat hij/zij een correcte geboortedatum opgeeft. Primary Health heeft het recht de Overeenkomst te ontbinden als blijkt dat de klant jonger is dan 18 jaar.

Artikel 3 | Diensten en verplichtingen partijen

1. Primary Health is bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder nummer: 77778618.

2Primary Health richt zich op coaching, training en workshops binnen het werkveld van voeding, gezondheid en persoonlijke ontwikkeling. Primary Health levert persoonlijke diensten op maat, gelegen in adviezen op de pijlers: gezondheid, voeding, beweging, herstel en gedrag.

3. De door Primary Health te leveren diensten worden geleverd vanaf de ingangsdatum van de Overeenkomst.

4. Primary Health zal te allen tijde vertrouwelijk omgaan met alle informatie die van de Opdrachtgever ontvangen wordt.

5. Inbreuk op rechten van de Opdrachtgever dienen per e-mail gemeld te worden op info@primaryhealth.nl Na de melding zal Primary Health de aanwezigheid van onrechtmatige informatie binnen redelijke tijd onderzoeken en zo mogelijk daartegen actie ondernemen.

6. De particuliere Opdrachtgever is verplicht zijn of haar huisarts te raadplegen alvorens te beginnen met Primary Health.

7. De Opdrachtgever is verplicht in zijn algemeenheid juiste en correcte informatie aan te leveren.

8. De Opdrachtgever heeft de plicht geen materiaal aan te leveren dat auteursrechtelijk is beschermd.

9. De Opdrachtgever verklaart dat de verschafte informatie, zoals die ter registratie, juist en volledig is en dat deze, indien deze verandert, door de Opdrachtgever zal worden aangepast.

10. De Opdrachtgever mag derden geen toegang verschaffen tot Primary Health via haar eigen registratie. Bij overtreding is de Opdrachtgever volledig aansprakelijk voor de directe en indirecte schade daarvan.

11. De Opdrachtgever is volledig aansprakelijk voor alle schade bij Primary Health en derden, ten gevolge van de door de Opdrachtgever gedeelde informatie.

12. De Opdrachtgever gaat akkoord dat Primary Health alle door de Opdrachtgever aangedragen en door gebruik gegenereerde gegevens opslaat, verwerkt en gebruikt zoals nader omschreven in art. 5.4 van deze Algemene Voorwaarden.

13. Primary Health behoudt zich het recht voor om op ieder moment een deel van, of het geheel aan functionaliteit van een of meer onderdelen van Primary Health te wijzigen of te stoppen voor een bepaalde periode of voor altijd. Hierover zal altijd richting de Opdrachtgever gecommuniceerd worden. Ten gevolge van deze wijziging of stopzetting kan een deel of het geheel van de door de Opdrachtgever gedeelde informatie niet toegankelijk zijn of verloren gaan.

14. In het geval van een wijziging als genoemd in punt 13 van dit artikel, om welke reden dan ook, heeft de Opdrachtgever slechts recht op een pro rato retournering van het reeds (vooruit) betaalde bedrag aan Primary Health.

 
 Artikel 4 | Totstandkoming van de Overeenkomst

1. De Overeenkomst tussen Primary Health en de Opdrachtgever komt tot stand door middel van:
 a. Het online aanmelden via een online formulier op de website van Primary Health.
 b. Het accepteren van een dienst of product per email of telefoon

 Nadat de Opdrachtgever akkoord is gegaan met de Algemene Voorwaarden en de aanmelding voor Primary Health heeft volbracht is de Overeenkomst geldig. M.u.v. offertes en abonnementsvormen.


 c. Bij offertes geldt een Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door Opdrachtgever voor akkoord getekende offerte of Overeenkomst door Opdrachtnemer is ontvangen en geaccepteerd en/of per mail is vastgelegd.

 In de offerte Overeenkomst kunnen nadere prijsafspraken worden vastgelegd, zoals inhuur derden, inhuur accommodatie, middelen, reiskosten e.d.

 d.  Bij abonnementsvormen geldt dat de Overeenkomst tot stand is gekomen nadat de consument de eerste betaling voor de periode aan Primary Health heeft voldaan.


2. De Opdrachtgever heeft bij het aanmelden van een abonnementsvorm het recht om aan Primary Health mee te delen dat hij/zij afziet van de Overeenkomst, zonder betaling van een boete en zonder opgaaf van een reden, binnen 14 dagen vanaf de dag die volgt op de startdatum (dag 1) van zijn/haar abonnement. Dit geldt niet voor andere vormen van inschrijving. De opzegging dient schriftelijk te geschieden.

3. Indien de Opdrachtgever binnen de bedenktijd van 14 dagen besluit af te zien van de Overeenkomst, is Primary Health gerechtigd om het aantal dagen dat de Opdrachtgever gebruik heeft kunnen maken van de faciliteiten aangeboden door Primary Health, kosten in rekening te brengen.

4. De consument is verplicht in zijn algemeenheid juiste en correcte informatie aan te leveren.

5. De Overeenkomst is strikt persoonlijk en kan alleen na toestemming van Primary Health worden overgedragen.


 Artikel 5 | Uitvoering van de Overeenkomst

1. De door Primary Health te leveren diensten worden geleverd vanaf de ingangsdatum van de Overeenkomst.

2. De Opdrachtgever verklaart dat de verschafte informatie, zoals die ter registratie, juist en volledig is en dat deze, indien deze verandert, door de consument zal worden aangepast.

3. Opdrachtnemer zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. Opdrachtnemer heeft jegens de uitvoering van de Overeenkomst een inspanningsverplichting en kan derhalve niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting.

4. Primary Health verwerkt persoonsgegevens van de consument binnen de kaders van de toepasselijke wet- en regelgeving inzake de bescherming van de persoonlijke levenssfeer, in het bijzonder de Wet bescherming persoonsgegevens, op een wijze en voor de doeleinden zoals hieronder nader omschreven. Hoe we persoonsgegevens verwerken staat vermeld in het privacy beleid. Indien deze gegevens niet tijdig zijn verstrekt behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten.

5. In het kader van de bedrijfsvoering verwerkt Primary Health de persoonsgegevens voor de doeleinden:
 a. Facturatie
 b. Debiteurenadministratie
 c. Klachtenafhandeling en geschillenbeslechting
 e. Ter voorkoming, opsporing en bestrijding van fraude en onregelmatigheden
 f. Voor marktonderzoek en commerciële doeleinden zoals verkoop- en sales activiteiten met betrekking
 tot de diensten van Primary Health en/of diensten van aanverwante moeder- en zustermaatschappijen die te maken hebben met de diensten van PrimaryHealth

 
 Artikel 6 | Prijzen en offertes

1. De Opdrachtgever is op de hoogte gesteld van de door Opdrachtnemer gevraagde tarieven.

2. Primary Health is gerechtigd de prijzen te verhogen zo vaak als zij nodig acht. Dit geldt voor nieuwe Overeenkomsten. De overeengekomen prijsafspraak gedurende een bestaande Overeenkomst blijft tijdens de duur van de overeenkomst van kracht.
3. Alle offertes en prijsopgaven door Opdrachtnemer gedaan, zijn vrijblijvend, zowel wat betreft prijs, inhoud en levertijd en vervallen na 30 dagen.

4. Offertes zijn gebaseerd op de bij Opdrachtnemer beschikbare informatie.


Artikel 7 | Betalingsvoorwaarden

1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor de afgesproken contractduur. Het contract kan niet tussentijds worden gewijzigd, gepauzeerd of stopgezet.

2. De ingangsdatum wordt bepaald bij het inschrijven. De eerste betalingsperiode gaat in op deze ingangsdatum.

3. De betalingsverplichting vangt aan op het moment dat Primary Health de aanmelding heeft ontvangen.

4. De Opdrachtgever is het abonnementsgeld over de gehele contractduur verschuldigd. Primary Health biedt de Opdrachtgever echter de gelegenheid om de Overeenkomst in periodieke termijnen bij vooruitbetaling te voldoen.

5. Betaling van het abonnementsgeld dient te geschieden middels facturatie per periode van 1 maand vooruit, waarbij de eerste betaling direct uitgevoerd wordt middels één van de beschikbare betaalmethoden. Het is ook mogelijk om het gehele abonnement in één keer vooruit te betalen via de beschikbare betaalmethoden. Op de betaling zijn tevens de algemene voorwaarden van de gekozen betaalmethode van toepassing.

6. De betaling dient uiterlijk op de laatste dag van de maand op de rekening van Primary Health te zijn binnengekomen. Primary Health is niet aansprakelijk voor eventuele storingen en/of fouten die optreden bij de overmaking van gelden. In geval zich problemen voordoen dient u contact op te nemen met uw bank.

7. Bij een niet tijdige ontvangst, stornering of chargeback van het verschuldigde bedrag, wordt de Opdrachtgever een betalingsherinnering gestuurd. De Opdrachtgever krijgt twee weken de gelegenheid om het verschuldigde bedrag te voldoen. Indien de Opdrachtgever na deze periode van twee weken in gebreke is, worden alle nog openstaande gelden direct opeisbaar en wordt de vordering ter incasso uit handen gegeven. Alle kosten die hiervoor gemaakt worden zijn voor rekening van de Opdrachtgever.

8. Primary Health is gerechtigd bij een betalingsachterstand de relatie met de Opdrachtgever te beëindigen zonder dat de betalingsverplichting vervalt.

9. Het tussentijds opschorten van de betaling is niet toegestaan.


 Artikel 8 | Annulering workshops, training en cursus

1. Opdrachtgever verplicht zich een eventuele annulering of wijziging van een workshop, training of cursus schriftelijk door te geven aan Opdrachtnemer. Bij annulering van inschrijving door Opdrachtgever treden Opdrachtgever en Opdrachtnemer eerst in overleg om te komen tot passende alternatieven. Indien er geen passende alternatieven mogelijk zijn, zulks ter beoordeling van Opdrachtnemer, gelden annuleringsvoorwaarden. Opdrachtgever is verplicht annuleringskosten te betalen aan Opdrachtnemer, als volgt:

2. Bij annulering na inschrijving tot één week voor aanvang zijn de annuleringskosten 50%.

3. Bij annulering na inschrijving binnen één week voor aanvang zijn de annuleringskosten 100%. Dit geldt ook voor tussentijdse beëindiging, bij aanvang, of bij het niet verschijnen bij de cursus of workshop.

Artikel 9 | Annulering door Opdrachtnemer

1. Opdrachtnemer behoudt zich het recht om coaching, workshops, training of cursussen te annuleren, zonder opgaaf van redenen, dan wel een klant te weigeren. Opdrachtnemer verplicht zich de annulering c.q. weigering schriftelijk te bevestigen waarmee de Overeenkomst is beëindigd zonder verder verplichtingen of aanspraken over en weer.

Artikel 10 | Verzetten van afspraken

1. Indien Opdrachtgever de door haar/hem gemaakt afspraak binnen 24 uur voor de desbetreffende afspraak annuleert zal Opdrachtnemer de kosten in rekening brengen en is Opdrachtgever verplicht deze te betalen. Afspraken die geannuleerd of verzet worden voor deze tijd zullen niet in rekening worden gebracht.

2. Bij niet verschijnen van de Opdrachtgever op een geplande afspraak worden de kosten voor de afspraak in rekening gebracht en is Opdrachtgever verplicht deze te betalen.

3. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken te verzetten of te annuleren indien zij niet naar behoren uitvoering kan geven aan de Overeenkomst.


 Artikel 11 | Geheimhouding

1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alles wat is besproken tijdens of in het kader van de coaching sessies, trainingen of adviesopdrachten.

2. In het geval van dreigend gevaar voor zowel Opdrachtgever als de samenleving behoudt Opdrachtnemer zich het recht de geheimhouding te doorbreken en zal zij de daartoe bevoegde en bestemde instanties inlichten.

3. Indien op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak Opdrachtnemer gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken en Opdrachtnemer zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is Opdrachtnemer niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.


Artikel 12 | Aansprakelijkheid

1. Primary Health is niet aansprakelijk voor schade van de Opdrachtgever die is ontstaan als gevolg van verkeerd gebruik van de website.

2. Primary Health is niet aansprakelijk voor schade van de Opdrachtgever die is ontstaan als gevolg van het verkeerd gebruik van de door Primary Health geleverde diensten.

3. Primary Health is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van onjuiste gegevens die door de Opdrachtgever zijn aangeleverd.

4. Primary Health is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan als gevolg van het niet op een juiste wijze opvolgen van adviezen van Primary Health.

5. Primary Health is geen medische organisatie en is niet toegerust om u medisch advies te geven of een medische diagnose te stellen. Voor specifieke adviezen dient u de hulp in te roepen van een huisarts, arts of specialist.

6. Primary Health is niet aansprakelijk voor gevolgen die voortvloeien uit een onbekend en/of verzwegen gezondheidsaspect en is niet aansprakelijk voor schade, letsel of ziekte voortvloeiend uit of verband houdend met het gebruik van de door Primary Health geleverde diensten.

7. Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met door haar verrichte diensten.

8. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

9. In afwijking van hetgeen in lid 8 van dit artikel is bepaald, wordt bij een opdracht met een langere looptijd dan zes maanden, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste zes maanden verschuldigde factuurbedrag.

10. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die Opdrachtgever lijdt ten gevolge van handelingen of beslissingen genomen naar aanleiding van of tijdens een training, coaching sessie of adviesopdracht. Opdrachtgever blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes.

11. Elke aansprakelijkheid van Opdrachtnemer voor bedrijfsschade of andere indirecte schade of gevolgschade, van welke aard dan ook, is nadrukkelijk uitgesloten.

12. Doordat de er diensten van Primary Health online geleverd worden, kan Primary Health niet garanderen dat haar diensten op ieder moment bereikbaar zijn op iedere locatie en dat dit op veilige wijze gebeurt of dat fouten worden opgelost of dat de diensten/producten vrij zijn van virussen of andere mogelijke schadelijke programmatuur of onderdelen.

 
 Artikel 13 | Intellectuele eigendommen

1. Door acceptatie van deze Algemene Voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door de Opdrachtgever dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud de Producteigendom zijn van Primary Health en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder maar niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.

2. Het is de opdrachtgever uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud van Primary Health te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken, tenzij dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen met Primary Health.

3. Bij beëindiging van de overeenkomst (na aflopen van de contractduur of bij tussentijdse beëindiging door Primary Health op grond van artikel 9) vervalt het recht van de Opdrachtgever om gebruik te maken van de door Primary Health geleverde producten en diensten. De tijdens de looptijd van de overeenkomst geleverde producten en diensten blijven eigendom van Primary Health en worden na afloop van de overeenkomst niet ter beschikking gesteld van de Opdrachtgever.

4. Wanneer in een Overeenkomst tussen Primary Health en een derde, een licentieverlening voor een of meer van de producten of diensten van Primary Health wordt overeengekomen, betreft het hier een beperkt, niet-exclusief, niet sublicentieerbaar, onoverdraagbaar en herroepelijk recht om de betreffende producten en diensten te gebruiken.

 

Artikel 14 | Klachtenprocedure

1. Indien Opdrachtgever klachten heeft over de verrichtte werkzaamheden dient zij/hij dit binnen 14 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar te maken bij de Opdrachtnemer. Na kennisname en bespreking van de klacht met Opdrachtgever zal Opdrachtnemer zo goed mogelijk uitvoering geven aan de gekozen oplossingsrichting.

 
 Artikel 15 | Slotbepalingen

1. Op deze voorwaarden en alle Overeenkomsten aangegaan door of met Primary Health is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2. Alle geschillen ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Primary Health en een Opdrachtgever zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.

3. Door het aangaan van een Overeenkomst verklaart de Opdrachtgever de Algemene Voorwaarden te kennen en te accepteren opdat deze algemene voorwaarden één geheel vormen met de inschrijving als bedoeld in artikel 4.1 van deze Algemene Voorwaarden en daardoor samen de Overeenkomst vormen.

4. Primary Health is gerechtigd de Algemene Voorwaarden te wijzigen. Gewijzigde Algemene Voorwaarden gelden voor nieuwe opdrachtgevers en voor opdrachtgevers waarvan de overeenkomst verlengd wordt.